Munster en Boom - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Munster en Boom - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Munster en Boom

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

06 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Gisternacht viel gelukkig alles mee! Voor we gingen slapen rende de muis nog door de kamer en was het pikdonker, maar we hebben heerlijk geslapen. We zijn er niet achter gekomen van wie de gele ogen in het donker waren, maar we vermoeden eigenlijk een kat. ‘s Ochtends werden we wakker met regen, het had de hele nacht flink doorgeregend. Na het ontbijt vertrokken we richting Queenstown. De weg naar Queenstown was weer prima en net ervoor prachtig!
’s Middags hebben we wat rondgehangen in Queenstown, de stad bestaat vooral uit accommodaties en bedrijfjes voor activiteiten met een hoog adrenaline (en prijs) gehalte. De hostel waar we deze keer verbleven vonden we wat minder, omdat er vooral veel jongeren zaten die daar al een paar maanden zaten.
’s Avonds hebben we een hamburger gegeten in een beroemde hamburgertent (Fergburger), die we volgens Martin en Marion zouden herkennen aan de rij die ervoor stond. Dat klopte, hoewel het ’s avonds wel mee viel. De hamburgers waren enorm en ook erg lekker!

Vanmorgen zijn we eerst verder het dal bij Queenstown ingereden naar Glenorchy. Een mooie, bochtige en bergachtige weg langs het enorme Wakatipu meer. Bij Glenorchy hebben we een korte, mooie wandeling gemaakt. Gelukkig waren we net voor weer een bui terug bij de auto.
Hierna begon weer een nieuw avontuur: we gingen paardrijden (beide nog nooit gedaan)! We werden met een busje opgehaald in Queenstown en reden vervolgens naar de prachtig in de bergen gelegen ranch. Eenmaal aangekomen bij de ranch kregen we een korte instructie, waarna we mochten opstijgen (nou ja, we mochten op het paard stappen via een trapje, dus daar was niets aan :P). Wat een enorm paard zeg!! Erwin reed op Munster en ik op Boom. Daarna begon onze 2-uur durende rit, die iets anders liep omdat het de dag en nacht ervoor zoveel had geregend. Munster liep met Erwin keurig achter de gids aan, maar Boom vond het leuker om zijn eigen weg te kiezen. Toen we nog niet zo lang op pad waren schrok hij ergens van en voelde het of hij er vandoor wilde gaan, dat was wel even eng (hoewel er waarschijnlijk weinig aan de hand was..)! We begonnen al snel aan een klim en de paarden wilden het liefst zo dicht mogelijk langs de helling lopen, wat zeker op zo’n groot paard toch wel spannend is! Na een tijdje keerden we om en reden via een iets andere weg terug. We doorwaadden een paar keer een riviertje, heel leuk (hoewel Boom natuurlijk weer de moeilijkste route zocht)! Onderweg hadden we wel een klein beetje regen, maar doordat de zon er ook af en toe doorheen kwam was dat niet zo erg. Een ontzettend leuke ervaring!! Zeker voor herhaling vatbaar, ook al vond ik het de hele rit behoorlijk spannend (Erwin had daar overigens totaal geen last van)!
Nadat we weer in Queenstown waren afgezet, zijn we doorgereden naar Wanaka waar we rond 18.00 aankwamen (dan is het hier al net donker). Een prima hostel met een fijne sfeer (wat verschillende de hostels toch ontzettend van elkaar). Het regent alweer de hele tijd, en de voorspellingen voor de komende twee dagen zijn ook niet zo heel erg goed. Na donderdag zou het weer volgens de voorspellingen weer beter worden, dus dat hopen we!

• 06 Mei 2014 - 11:03

Martin:

Wat doen jullie leuke en onverwachte dingen! Gaan jullie in Nederland nu ook paardrijden?
    Over hardlopen lees ik niets. Dat moet toch met die enorme hamburgers!
    Groetjes

• 06 Mei 2014 - 12:32

Annemieke:

Heerlijk om dankzij jullie verhalen weer al die herinneringen terug te krijgen. Wat is Nieuw-Zeeland toch een bizar mooi land met vele gezichten. Geniet ervan!

• 06 Mei 2014 - 13:24

Lianne:

Dat paardrijden is wel heel gaaf zeg !!!!!!!!!!!
    ( Jaloers :-)

• 06 Mei 2014 - 16:18

Annemiek:

En spierpijn van het paardrijden? Hopen dat het weer beter wordt!

• 06 Mei 2014 - 17:08

Mieke:

Weer een nieuwe ervaring erbij!