Een onvergetelijke dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Een onvergetelijke dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Een onvergetelijke dag

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

27 April 2014 | Australië, Sydney

Gisteren was dan eindelijk de bruiloft van Jacqueline en Dave. De dag ervoor zijn we samen met Jacqueline en drie Nederlandse vrienden (Josien, Harrold en Charlotte) op stap gegaan. Omdat het flink regende zijn we eerst een café (nou ja café, het Hilton) ingedoken. Toen het opklaarde zijn we met de bus naar Bondi Beach gegaan, waar we een prachtige wandeling langs de rotsachtige kust hebben gemaakt met een heerlijk zonnetje. Na een heerlijk diner zijn we opgesplitst: de mannen gingen een drankje doen met Dave en een aantal andere vrienden en de vrouwen gingen naar een chice ronddraaiende bar/restaurant in een hoge toren. Dat lukte maar net aangezien we net iets te casual gekleed waren dan gewenst… Al met al een erg gezellige dag!

De bruiloft zelf was prachtig en gelukkig werkte het weer ook een beetje mee. De ceremonie vond plaats in de botanische tuinen (die grenzen aan het centrum), om precies te zijn de kruidentuin. Een fenomenale locatie! Jacqueline zag er ontzettend mooi uit, net als Dave, de bruidsmeisjes en het overige gezelschap. De ceremonie was erg intiem en alles bij elkaar leek het net een sprookje. Het voordragen van het gedicht door Erwin en mij ging goed, ook al was ik behoorlijk zenuwachtig.
Na de ceremonie zijn Erwin en ik naar de feestlocatie gelopen, via de botanische tuinen en langs het Opera House. De feestlocatie lag langs de kade met uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Geweldig! Het was een mooie locatie waar we heerlijk gegeten hebben.
Vervolgens waren er een paar speeches, waarvan ik op zijn zachtst gezegd wel kan zeggen dat er wel een traantje gelaten werd. Maar er werd ook weer net zo hard gelachen! We hebben toen ook het beschilderde struisvogelei aangeboden. Na het aansnijden van de cake is het (gelukkig toch) gelukt om via skype verbinding te maken met de vrienden in Nederland, die op hetzelfde moment ook een etentje hadden ter gelegenheid van de bruiloft.
Toen het feest was afgelopen hebben we met een aantal vrienden nog een kleine afterparty gehad om deze onvergetelijke dag af te sluiten.
Dave en Jacqueline hadden alles echt tot in de puntjes geregeld. Het was erg bijzonder om een dag met alle gasten van Jacqueline en Dave op te trekken, des te meer omdat je weet dat je deze mensen niet zomaar nog een keertje ziet/spreekt.
Wat voelen we ons bevoorrecht dat we hierbij mochten en konden zijn! Zo mooi en bijzonder!

Vandaag was een rustig dagje, mede doordat het een groot deel van de dag flink regende. We zijn wel nog een keer door de prachtige botanische tuin gelopen.
Nu staan de tassen alweer klaar voor onze reis naar Nieuw-Zeeland morgen. Dan gaat het volgende deel van onze reis beginnen!

Ik zal zo proberen een paar foto's te plaatsen. Bedankt voor jullie berichtjes en tot de volgende keer!!

• 27 April 2014 - 13:24

Annemiek:

Leuk om te lezen hoe jullie je in Australië hebben vermaakt met Dave en Jacqueline!

• 27 April 2014 - 14:00

Erwin En Carola Hoeckx:

Hadden Naud en Josien die racewagen en dat spiegeltje op de rommelmarkt gekocht van de opbrengst?

• 27 April 2014 - 17:29

Mieke:

Dat ziet er allemaal mooi uit!

• 27 April 2014 - 18:20

Martin:

Hoi E & C,
    Leuk dat jullie bij die onvergetelijke dag konden zijn!
    Doei, veel plezier!
    Martin

• 27 April 2014 - 22:34

Jacolien:

Wow het is duidelijk dat de eerste dagen al erg bijzonder waren. Leuk om mee te kunnen lezen. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!