Oversteek - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Oversteek - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Oversteek

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

16 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Na een paar dagen radiostilte weer een update. Na Nelson zijn we woensdag via de mooie Queen Charlotte Road doorgereden naar Picton, waar we donderdag met de ferry naar Wellington zouden varen. Picton zelf is niet heel zo heel groot (+- 4000 mensen), dus de hele stad is zowat om de haven heen gebouwd. We hadden een ‘apart’ hostel dit keer, waar we zowat op de begraafplaats hebben geslapen (Tombstone backpackers, met uitzicht op het kerkhof). ’s Avonds hebben we onszelf eens lekker verwend door uit eten te gaan; bij Cortado’s gegeten, wat eigenlijk verrassend goed smaakte!

Na een goede nachtrust zijn we ’s ochtends na het ontbijt op ons dooie akkertje maar eens naar de haven gegaan (1 minuut rijden). Na even te hebben gewacht voor het inschepen hadden we de auto netjes in het schip geparkeerd. We gingen bij het uitvaren buiten op het dek staan, waar we een prachtig uitzicht hadden op de Marlborough Sounds. Toen scheen de zon nog, dus konden we veel zien, onder andere albatrossen! Eenmaal uit de beschutting van het land zijn we binnen gaan zitten (het water vloog over het dek), maar toen we na 3 uurtjes varen bij Wellington aankwamen zijn we weer naar buiten gegaan om te kijken. Na aankomst hebben we de auto in de parkeergarage gezet en zijn we Wellington in gegaan. Het is best een aardig centrum, alleen hielp de regen niet echt om er heel erg van te genieten. Na afloop zijn we nog even door het Te Papa museum gelopen, waar we een mooie tentoonstelling over de Maori cultuur zagen.

Vandaag hebben we bij Otaki (Tararua Range) een wandeling gedaan van 3.5 – 4 uur, wat weer erg mooi was. Onder een strakblauwe lucht konden we genieten van het uitzicht terwijl we door regenwouden, over velden en over bruggen wandelden. Daarna zijn we doorgereden naar Wathanui, waar we vanavond in een rustig hostel zitten. Morgen gaan we rustig aan richting Tongariro rijden, waar we zondag de Tongariro crossing willen lopen (18.4 km). Aangezien we daar de hele dag voor nodig hebben willen we zorgen voor een hostel vlak bij het begin van de wandeling.

Bijgevoegd wat foto’s van de afgelopen dagen, met speciaal een paar foto’s voor Josien!

• 16 Mei 2014 - 14:51

NrFive:

Kom op Erwin, meer eten!

@Carola, let je wel een beetje op 'm? Schep anders nog wat toetjes erbij :)

Foto's zien er weer prachtig uit!

• 16 Mei 2014 - 18:23

Mieke: