Van witte bergtoppen naar zeeleeuwen&albatrossen - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Van witte bergtoppen naar zeeleeuwen&albatrossen - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Van witte bergtoppen naar zeeleeuwen&albatrossen

Door: Carola&Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

02 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Portobello

Gisterenochtend hadden we vanuit ons appartement een prachtig uitzicht op de Mt Cook en de bergen erheen. Vandaag zijn we in een totaal andere wereld, wat een verschil! Maar eerst de reis erheen.

Gisteren hebben we eerst nog een kleine wandeling gemaakt bij de Tasman Glacier. Dit is een gletsjer van wel 27 km lang, maar toch al veel kleiner dan hij ooit was. Vervolgens begon onze rit naar Dunedin. Een prachtige route! Het ging van berg- naar heuvelachtig. We maakten een korte stop bij Maori rotstekeningen en niet veel later kwamen we bij de kust. Daar namen we ook een omweggetje via een wat kleiner weggetje. Opvallend is dat de weg soms ineens 1-baans wordt, door een 1-baansbrug of om andere redenen. De weg was erg heuvelachtig en leuk rijden. De volgende tussenstop waren de Mouraki Boulders, dit zijn steenbollen die aan de kust liggen. De kustlijn was prachtig.
Niet veel later volgde Dunedin, een Schots aandoende flinke stad. Omdat Dunedin in de heuvels ligt en doordat we de weg niet precies wisten en er 1-richtingsstraatjes waren, was het een aardig uitdaging om hier te rijden. We kookten en sliepen in een mooi, gezellig en schoon BBH hostel genaamd Hogwartz (in het Nederlands Zweinstein).

De volgende ochtend zijn we rustig opgestaan en hebben we even wat boodschapjes gedaan. Na een korte stop bij de chocolate factory (waar we natuurlijk niet met lege handen naar buiten gingen), zijn we eerst naar sandfly bay gegaan. Gelukkig is dit niet genoemd naar de kleine beestjes, maar naar al het zand dat daar rond vliegt; wat waren we blij met onze winterjassen in al die wind! Toen we aan het einde van het strand waren kwamen we ineens een verdwaalde pinguïn tegen, en toen we beter keken ook nog een hoop zeeleeuwen. Na hier een tijdje naar te hebben staan kijken zijn we naar het albatros center gegaan, waar we een tour hebben gedaan om de albatrossen die hier nestelen van dichterbij te bekijken. De albatros die over kwam vliegen had toch inderdaad wel erg grote vleugels, volgens de gids +- 3 meter! Na nog eventjes te hebben gewacht bij het bezoekerscentrum hebben we nadat de zon onder ging blauwe pinguïns aan land zien komen, erg leuk om te zien! De slaapplaats voor vanavond is een leuke boerderij, waar we met 2 Deense dames zitten, maar die gaan in hun camper slapen (helemaal niet koud)…

• 02 Mei 2014 - 17:38

Mieke:

Wat is dat leuk allemaal om te doen,

• 02 Mei 2014 - 19:43

Martin:

Ben nieuwsgierig naar jullie foto's!
    Wat leuk allemaal.

• 02 Mei 2014 - 22:33

Carla En Wim:

Hallo Erwin, Carola, dat lijkt op een super vakantie, zo zie je nog eens iets van een land.
    Veel plezier nog en we zullen later de foto's nog wel zien!

Groeten van Carla en Wim.