Mt Cook - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Mt Cook - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Mt Cook

Door: Carola en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

01 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Mt Cook

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om naar Mt Cook te vertrekken. Net voor zevenen stapten we naar buiten, waar het net licht begon te worden, kraakhelder en ook ijskoud was. De ramen van de auto waren bevroren, dus eerst maar even gewacht tot we iets konden zien.
Vervolgens gingen we weer (aan de goede kant van de weg gelukkig) op weg richting Mount Cook. Deze hele weg was prachtig. We hadden aan alle kanten uitzicht op geelgroene vlakten met in de verte met poedersuiker bestrooide bergtoppen. Toen we er na een klein uurtje achter kwamen dat iemand (…) zijn jas en zonnebril was vergeten, baalden we wel flink, maar hoe erg is het om daar nog twee keer te rijden? Het is hier steeds erg rustig op de weg, dus dat schiet lekker op.
Hoe verder we op de 55 km lange, doodlopende weg naar Cook Village kwamen, hoe mooier het werd. We waren aan alle kanten omgeven door ongerepte witte bergen, echt prachtig. Bij Mt. Cook hebben we vervogens 2 aan elkaar gekoppelde wandelingen gemaakt; eentje Hooker Valley in en daarna naar Kea Point. Beide gaven uitzicht op verschillende gletsjes. Bijzonder om van dichtbij te zien, al lijkt het moeilijk voor te stellen dat deze gletsjers nog vele malen groter zijn geweest.
Het gebied doet erg denken aan de Alpen, al zijn de meeste toppen wat lager (Mt Cook is de hoogste met ~3529 m). Anders is dat het hier veel minder groot, toegankelijk en toeristisch is. Geen eindeloze mogelijkheden aan wandelingen, geen wegen over of onder de bergen en geen toeristische dorpjes vol winkeltjes.
Gelukkig hadden we gisteravond al een slaapplek gereserveerd, want hoewel het hier niet heel druk is, zaten de meeste accomodaties al aardig vol. We hebben net heerlijk gedoucht in ons gedeelde appartement met uitzicht op de bergen en daarna gegeten.

Morgen rijden we richting Dunedin, wat volgens mij weer in een heel ander landschap ligt, met heuvels en de kust.

• 01 Mei 2014 - 19:15

Annemiek:

Fijn dat jullie de bergen goed hebben kunnen zien!

• 01 Mei 2014 - 19:15

Mieke:

Prachtig!

• 02 Mei 2014 - 11:24

Erwin En Carola Hoeckx:

We sliepen gister in Hogwartz idd! Erg leuke BBH. Maar vandaag een NOG leukere BBH op Otago Peninsula (McFarmes Backpackers).

• 02 Mei 2014 - 11:24

Erwin En Carola Hoeckx: