Het begin van de rest - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu Het begin van de rest - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Erwin en Carola Hoeckx - WaarBenJij.nu

Het begin van de rest

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Carola

29 April 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Maandagochtend was het, na een nacht met weinig slaap, zo ver: we gingen naar Christchurch vliegen. Om half 6 de wekker gezet, en toen met de airport train naar het vliegveld van Sydney. Zo gezegd, zo gedaan. Na een vlucht met allemaal arabisch er bij (emirates airlines) kwamen we netjes in een ongelofelijk regenachtig Christchurch aan. Na anderhalf uur bij de security check in de rij te hebben gestaan (!!!) werden we netjes door het busje van het autoverhuurbedrijf opgehaald. Een prima auto verder (tassen passen er allemaal makkelijk in), maar we hebben toch netjes alle krasjes bij het ophalen aangegeven.

Na ingecheckt te hebben in het hostel van gisteravond zijn we nog even een rondje door Christchurch gaan lopen. Wat Carola al had gelezen klopte 100%: dit is geen plek om lang te blijven hangen. Wat een ongelofelijke spookstad was dat zeg; de helft van de gebouwen gesloopt, nog een kwart wat op instorten staat, en de andere kwart zag er vrij troosteloos uit. Ze zijn het wel aan het herbouwen lijkt het, maar het maakte wel indruk op ons. Om nog maar te zwijgen van de McDonalds die (na eindelijk te hebben gevonden, en wat hadden we een honger) om 18:30 al DICHT!!! was...

Na weer een nacht half te hebben geslapen, we vermoeden door een vertraagde jetlag (of de onafgebroken stortbui buiten), hadden we ons pardoes verslapen. We moesten om 10am uitchecken, en we werden om 9:55 wakker...*oeps*. Snel alles ingepakt en in de auto naar een supermarkt gegaan voor wat ontbijt en middageten gingen we op weg naar Lake Tekapo. Onderweg nog aardig wat regen gezien, maar naarmate we verder reden klaarde het steeds meer op. Tegen de tijd dat we de bergen in reden was het zowaar blauw, zoals te zien op de foto's. En het is hier werkelijk waar prachtig; net onder de sneeuwgrens met een blauwe lucht en een heerlijk stukje gelopen vermaken we ons prima! Vanavond slapen we in een hutje met 3 andere dames (O_o), dus weer een nieuwe ervaring....

Morgen zijn we van plan om bij Mt. Cook te gaan wandelen (dit keer de wekker zetten...), mits het weer het toe laat. De voorspellingen zijn goed, dus we verwachten dat dit wel gaat lukken.

• 29 April 2014 - 10:28

Elze:

Ohhhh ik heb alweer heimwee!! Geniet ervan!!

• 29 April 2014 - 10:37

Lianne:

Mooie foto's. En weer een leuk verhaal!

• 29 April 2014 - 10:56

Kees:

Whow super foto's! Leuk om steeds een update te lezen!

• 29 April 2014 - 16:11

Josien:

Hi Erwin en Carola,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er een mooie vakantie vsn. Wij hele bijzondere dag gehad met de newly weds. De blue mountains waren echt blue. Morgen watsons bay of manley bay. En nog een x naar de o bar ter afsluiting. Echt super vakantie. Jullie ook mooie dagen nog gewenst. Harald en Josien.

• 29 April 2014 - 18:25

Martin:

Wat is het daar mooi; zo mooi dat je vergeet te eten.
    Groetjes, M & M

• 29 April 2014 - 18:28

Mieke:

Zo, wat ziet het er daar mooi uit! En fijn dat het nu goed weer is.

• 29 April 2014 - 20:18

Annemiek:

Gaaf!! Jullie krijgen de groeten van de katten :)